• ج. آوریل 26th, 2024

آیا پرداخت به موقع اجاره ی آپارتمان اعتبار ایجاد می کند؟

Byadmin

آگوست 31, 2022

چگونگی بهبود امتیاز اعتباری خود

در مورد چگونگی بهبود امتیاز اعتباری خود، هیچ کمبودی برای مشاوره وجود ندارد، اما اغلب شامل اقدامات شدیدی مانند گرفتن کارت اعتباری جدید یا گرفتن وام است. به همین دلیل، بسیاری از مستاجران در ایران می خواهند بدانند که آیا پرداخت اجاره آنها می تواند به ایجاد اعتبار کمک کند یا خیر – و پاسخ مثبت است.

آیا پرداخت به موقع اجاره ی آپارتمان اعتبار ایجاد می کند؟

با این حال، ابزارهای خاصی وجود دارد که باید از آنها برای گزارش پرداخت‌های اجاره فعلی و گذشته به یک دفتر اعتباری استفاده کنید. در این مقاله که توسط کارشناسان املاک آسمارین آماده شده ، نحوه گزارش دادن به موقع پرداخت‌های اجاره را برای ایجاد اعتبار و راه‌هایی برای بهبود امتیاز اعتباری خود به عنوان یک مستاجر توضیح خواهیم داد.

چگونه پرداخت های اجاره در گزارش اعتباری من ظاهر می شود؟

پرداخت‌های اجاره در تهران به عنوان داده‌های اعتباری جایگزین در نظر گرفته می‌شوند، که اشکال غیرسنتی اعتبار هستند که می‌توانند اعتبار شما را تعیین کنند. اگر چه این پرداخت‌ها در امتیاز اعتباری اصلی FICO® شما نشان داده نمی‌شوند، اما اگر در حال حاضر در گزارش خود چیزی ندارید، این یک راه عالی برای ایجاد اعتبار است.

مدل‌های امتیازدهی محبوب هنگام تعیین اینکه آیا شخصی وام‌ گیرنده در ایران قابل اعتمادی است یا خیر، پرداخت‌های اجاره و سایر خدمات را در نظر می‌گیرند. به منظور کمک به این امتیازات اعتباری، باید از یک پلت فرم گزارش اجاره استفاده کنید تا شروع به ایجاد سلامت اعتباری خود به عنوان یک مستاجر کنید.

نحوه گزارش پرداخت اجاره بها به دفاتر اعتباری

گزارش پرداخت های اجاره خود به یک اداره اعتباری نسبتاً ساده است. می توانید از صاحبخانه بخواهید که اجاره شما را به صورت دستی برای شما گزارش کند، یا می توانید خودتان با استفاده از یک پلت فرم گزارش اجاره مانند CreditBoost * این کار را انجام دهید. اکثر اجاره‌کنندگان ترجیح می‌دهند که پرداخت‌های اجاره‌شان را خودشان به یک دفتر اعتباری گزارش دهند، زیرا کنترل بیشتری بر فرآیند دارند. اما توجه به این نکته مهم است که صاحبخانه شما باید یک حساب کاربری ایجاد کند تا شما از این ابزار استفاده کنید.

CreditBoost به شما کمک می‌کند تا با گزارش پرداخت‌های به‌موقع اجاره، مشارکت کنید. پرداخت‌های شما مستقیماً به TransUnion، یکی از سه دفتر اعتباری بزرگ می‌رود تا ایجاد سلامت اعتباری شما را آسان‌تر کند.

چگونه برای اجاره ای که می پردازید اعتبار دریافت کنید

دو راه برای ایجاد اعتبار با CreditBoost وجود دارد – می‌توانید پرداخت‌های جاری اجاره خود و/یا پرداخت‌های به موقع اجاره گذشته خود را گزارش دهید. هر دو گزینه پتانسیل ایجاد سلامت اعتبار شما را بدون نیاز به باز کردن خط اعتباری جدید دارند.

گزارش پرداخت مستمر اجاره: اجاره ای را که در حال حاضر پرداخت می کنید گزارش دهید تا به طور بالقوه بهبود مستمر اعتبار را مشاهده کنید و مدرکی دال بر قابلیت اعتماد مالی بلندمدت ایجاد کنید.

گزارش پرداخت های گذشته: با گزارش پرداخت های به موقع اجاره گذشته تا دو سال قبل، امتیاز اعتباری خود را افزایش دهید. اگر اعتبار کمی دارید و نیاز به ایجاد سابقه اعتباری دارید، می تواند مفید باشد.

پروژه های در حال ساخت و افزایش تقاضا برای خرید و پیش خرید خانه و آپارتمان
CreditBoost چقدر بر امتیاز اعتبار من تأثیر می گذارد؟

بر اساس میانگین افزایش امتیاز اعتباری که کاربران قبلی در طی 24 ماه دیده اند، امتیاز اعتباری اجاره کننده به طور بالقوه می تواند تا 40 امتیاز افزایش یابد. با این حال، مستاجرها باید به طور مداوم پرداخت های به موقع اجاره را انجام دهند تا نتیجه مشابهی را در گزارش اعتباری خود مشاهده کنند.

افزودن خط تجاری جدید در ایران ممکن است به طور موقت منجر به کاهش اندکی در امتیاز اعتباری شما شود، اما این می تواند با سابقه پرداخت قوی همراه شود. خط تجاری جدید از Avail میانگین سنی حساب‌های گزارش‌شده شما را کاهش می‌دهد، بنابراین در حالی که این سرویس می‌تواند اعتبار اعتباری شما را تقویت کند، مهم است که به این موضوع مانند باز کردن یک کارت اعتباری جدید نزدیک شوید. با ادامه گزارش پرداخت های اجاره، امتیاز می تواند بهبود یابد (با توجه به اینکه سایر عوامل ثابت می مانند.

اگر در حال حاضر اجاره آنلاین پرداخت نکنم چه می شود؟

یک حساب Avail رایگان ایجاد کنید و صاحبخانه خود را به Avail دعوت کنید تا پرداخت اجاره آنلاین را بپذیرد تا بتوانید اعتبار با اجاره را شروع کنید. پرداخت‌های اجاره آنلاین انگیزه‌های زیادی را برای صاحبخانه‌ها فراهم می‌کند، از جمله واریز مستقیم سریع، رسیدهای اجاره خودکار، و ردیابی و گزارش آسان برای زمان مالیات.

مزایای داشتن یک امتیاز اعتباری خوب

داشتن امتیاز اعتباری بالاتر از 629 می تواند واجد شرایط بودن برای نرخ های بهره کمتر در انواع مختلف وام، وام مسکن و کارت های اعتباری را آسان تر کند. به‌علاوه، زمان آسان‌تری برای تأیید یک آپارتمان در آینده خواهید داشت.

بررسی راه‌های مختلف برای ایجاد اعتبار می‌تواند نه تنها بهبود امتیاز اعتباری پایین را آسان‌تر کند، بلکه تا حد امکان از تمام صورت‌حساب‌های ماهانه‌تان ارزش بیشتری دریافت کنید. در گذشته، تنها صاحبان خانه می‌توانستند از طریق پرداخت ماهانه وام مسکن خود اعتبار ایجاد کنند، اما اکنون همین امر برای اجاره‌کنندگان برای اثبات شایستگی اعتبار خود امکان‌پذیر است.

افزایش سرمایه گذاری در بازار مسکن با هدف کسب سود و مشاکرت در ساخت

داشتن یک امتیاز اعتباری خوب در تهران بر بسیاری از زمینه های زندگی تأثیر می گذارد، از ضروریاتی مانند مسکن و حمل و نقل گرفته تا فرصت هایی برای اوقات فراغت و سفر. هر چه سریع‌تر گزارش پرداخت‌های به‌موقع اجاره خود را به دفتر اعتباری مانند TransUnion آغاز کنید، داشتن سابقه اعتباری درخشان آسان‌تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *