• پ. مارس 28th, 2024

آربیتراژ اجاره چیست؟ آنچه مالکان و مستاجران باید بدانند

پیش‌ فروش در چیتگر تجربه‌ای نوین در دنیای سرمایه ‌گذاری

قراردادهای اجاره

با افزایش محبوبیت تعطیلات و اجاره‌های کوتاه‌مدت، مستاجران بیشتری به بررسی آربیتراژ اجاره‌ای برای کسب سود در حین اجاره در ایران می‌پردازند. این یک راه آسان برای ورود به صنعت اجاره تعطیلات بدون هزینه های اولیه خرید ملک است، اما هم صاحبخانه و هم مستأجر باید بدانند که آیا این قانونی است یا خیر و چه عواملی را باید در نظر داشته باشند.

در این مقاله، ما مشاورین املاک آسمارین اطلاعاتی را در مورد آربیتراژ اجاره درتهران به اشتراک می‌گذاریم و منابعی را ارائه می‌کنیم که می‌تواند اطمینان حاصل کند که مالکان از آسیب‌های عمده اموال و اجاره پرداخت نشده محافظت می‌شوند.

قوانین حاکم بر اجاره دادن آپارتمان ها که باید توسط مالک و مستاجر رعایت شود

آربیتراژ اجاره چیست؟

آربیتراژ اجاره در تهران زمانی است که مستاجران متعهد به اجاره 12 ماهه تا 15 ماهه املاک اجاره ای چند اتاقه می شوند تا آنها را به عنوان اجاره تعطیلات در Airbnb یا اجاره کوتاه مدت اجاره کنند. این اغلب برای کمک به مستاجرین انجام می شود که در هنگام اجاره و استفاده از اتاق هایی که از آنها برای شروع سرمایه گذاری در املاک تعطیلات استفاده نمی کنند، درآمد کسب کنند.

اگر مستاجر در ایران ماهانه 1800 دلار اجاره بپردازد، می تواند یک اتاق را با قیمت 160 دلار در روز اجاره کند. اگر یک مهمان برای یک هفته بماند، می تواند سودی معادل 1120 دلار برای اجاره یا سایر هزینه ها ایجاد کند.

آربیتراژ اجاره چه تفاوتی با اجاره فرعی دارد؟

در حالی که ممکن است آربیتراژ اجاره و اجاره فرعی یکسان به نظر برسند، تفاوت های قابل توجهی وجود دارد. زمانی که مستاجرین یک اتاق اجاره ای را به صورت فرعی اجاره می دهند، بسته به موقعیت آنها معمولاً یک ماه تا سه ماه است. در مورد اجاره آربیتراژ، مستاجران به مهمانان اجازه می دهند تا یک اتاق را برای چند روز تا چند هفته اجاره کنند.

ایالت ها همچنین ممکن است در قوانین مربوط به اجاره فرعی و اجاره های کوتاه مدت متفاوت باشند، بنابراین مهم است که به قوانین محلی صاحبخانه-مستاجر مراجعه کنید تا به خوبی در مورد موارد مجاز (و غیرمجاز) مطلع شوید.

آیا آربیتراژ اجاره قانونی است؟

در بیشتر موارد، آربیتراژ اجاره قانونی است، اما این بدان معنا نیست که محدودیت‌هایی برای در نظر گرفتن وجود ندارد. ایالت‌ها می‌توانند قوانینی در مورد اجاره‌های کوتاه‌مدت داشته باشند که می‌تواند بر نحوه رسیدگی به آربیتراژ اجاره تأثیر بگذارد، اما صاحبخانه‌ها همچنین می‌توانند از اجاره دادن اتاق‌ها به مستاجران خودداری کنند. برخلاف اجاره فرعی، اکثر ایالت‌ها صاحبخانه را ملزم نمی‌کنند که پیشنهاد مستاجر برای اجاره اتاق‌ها را به عنوان اجاره تعطیلات بپذیرند، اما برای تأیید به قوانین محلی مراجعه کنند.

علاوه بر این، انجام مراحل زیر ممکن است مفید باشد:

شرایط قرارداد اجاره را مرور کنید : قراردادهای اجاره به طور کلی باید شامل یک بند در مورد اجاره های کوتاه مدت باشد که می تواند مشخص کند که آیا آربیتراژ اجاره مجاز است یا خیر. در صورت مجاز بودن، مستاجرین می توانند قبل از ارسال لیست آنلاین ببینند چه اقداماتی باید انجام دهند.

با صاحبخانه صحبت کنید

اگر مستأجران در تهران اجاره یک اتاق را به عنوان تعطیلات یا اجاره کوتاه مدت در نظر می گیرند، مهم است که ابتدا با صاحبخانه صحبت کنید. صحبت با آنها می تواند به تعیین اینکه آیا بدون هیچ مجازاتی مجاز است یا خیر و آیا قوانینی در مورد اجاره های کوتاه مدت در نظر گرفته می شود کمک کند. این همچنین به صاحبخانه‌ها اجازه می‌دهد که اگر اتفاقی به دلیل آربیتراژ اجاره‌ای رخ می‌دهد،  اصلاحیه اجاره‌نامه را برای پوشش هر دو طرف اضافه کنند، اگر قبلاً در اجاره نامه گنجانده نشده است.

با Avail، می توانید به راحتی اصلاحیه اجاره نامه را به اجاره موجود در پلت فرم اضافه کنید تا از نظر قانونی شرایط اجاره نامه را به صورت رایگان تغییر دهید. پس از ایجاد اصلاحیه اجاره نامه، می توانید سند را برای جمع آوری امضاهای آنلاین بارگیری کنید و مجدداً آن را در پلتفرم آپلود کنید تا هر دو طرف به آن دسترسی داشته باشند.

آیا صاحبخانه اجازه آربیتراژ اجاره را می دهد؟

مالکان این حق را دارند که توانایی مستاجر را در اجاره اتاق های بلااستفاده به مهمانان به عنوان اجاره کوتاه مدت بپذیرند یا رد کنند. علیرغم مزایای آربیتراژ اجاره برای مستاجران، ممکن است مالکان در اجازه دادن به آن مردد باشند به دلیل افزایش رفت و آمد پیاده به محل اجاره، که می تواند منجر به فرسودگی بیشتر و گردش مالی ثابت شود. به‌علاوه، اگر مهمان‌ها قبل از اجاره اتاق غربالگری نشوند، این امر می‌تواند خطر بروز سکسکه را در طول آربیتراژ اجاره افزایش دهد.

آربیتراژ اجاره چیست؟ آنچه مالکان و مستاجران باید بدانند

به عنوان یک مستاجر در ایران ، می توانید با صاحبخانه خود صحبت کنید تا ببینید نظر آنها در مورد آربیتراژ اجاره چیست و برای آرام کردن نگرانی های او چه کاری می توانید انجام دهید. به عنوان مثال، اگر مالکان نگران آسیب اموال هستند، می توانید به مهمانان اطلاع دهید که مسئولیت پوشش هزینه های مربوطه را بر عهده خواهند داشت.

نکته کلیدی این است که بدانید صاحبخانه ها چه رزروهایی برای اجاره اتاق به مهمانان دارند تا برنامه ای را ایجاد کنند که هر دو طرف با آن راحت هستند و آنها را متقاعد کنید که اجازه دهند.

چگونه تعیین کنیم که آیا آربیتراژ اجاره برای شما مناسب است؟

اجاره آربیتراژ مزایایی دارد، اما مهم است که ابتدا تعیین کنید که آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر. برای کمک به تصمیم گیری، می توانید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

الزامات آیین نامه محلی :

اگر قوانین محلی اجازه اجاره کوتاه مدت را بدهد، شروع کار آسان تر خواهد بود. با این حال، برخی از ایالت‌ها ممکن است محدود کنند که مستاجرین بتوانند اتاق‌های این واحد را اجاره کنند یا نه، یا ممکن است از شما بخواهند که مراحل خاصی را قبل از انتشار فهرست آنلاین انجام دهید. به همین دلیل به احکام محلی مراجعه کنید.

مکان و محله :

برخی از محله ها ممکن است تقاضای بیشتری برای اجاره های کوتاه مدت نسبت به سایرین داشته باشند، به خصوص اگر اجاره در یک شهر بزرگ یا منطقه پر رفت و آمد واقع شده باشد. اگر تقاضای اجاره بالا باشد، آربیتراژ اجاره می تواند یک راه عالی برای درآمدزایی در حین اجاره باشد.

مجموع هزینه ها :

اگرچه مهمانان اتاق را اجاره می کنند، اما شخص در قرارداد اجاره همچنان مسئول تامین مبلمان و تعمیر خسارت اموال ناشی از مهمانان کوتاه مدت خواهد بود. مستاجر اصلی همچنین مسئول پرداخت کل مبلغ اجاره و خدمات آب و برق در هر ماه است، بنابراین مهم است که تعیین کنید آیا می توانید هزینه های اضافی را بپردازید یا خیر.

دسترسی به اصلاحات اجاره نامه نوشته شده توسط وکیل با سود

آربیتراژ اجاره یک راه عالی برای مستاجرین است تا با اجاره اتاق های مهمان به عنوان تعطیلات یا اجاره کوتاه مدت درآمد ماهانه کسب کنند. با این حال، مهم است که بدانید چگونه با این موضوع مطابقت داشته باشید تا با قوانین محلی مالک-مستاجر مطابقت داشته باشید و از سکسکه های پرهزینه جلوگیری کنید.

خرید و فروش خانه و آپارتمان سرمایه گذاری در املاک اداری تجاری و مسکونی

یکی از راه هایی که مالکان می توانند از خود در مورد آربیتراژ اجاره ای محافظت کنند، افزودن اصلاحیه اجاره نامه به اجاره نامه موجود برای اصلاح شرایط قانونی است. اصلاحیه اجاره‌نامه می‌تواند شامل مراحلی باشد که مستاجران قبل از فهرست کردن اتاق باید انجام دهند، مسئولیت پوشش دادن آن‌ها چیست و در صورت بروز سکسکه به دلیل آربیتراژ اجاره چه اتفاقی می‌افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *