• پ. آوریل 18th, 2024

وظایف مالک و مستاجر و اقدامات لازم برای حفظ آپارتمان

طلایی برای سرمایه گذاری با سوددهی بالا در منطقه 22

نگهداری و تعمیرات در آپارتمان

مالکان در ایران موظف به حفظ املاک اجاره ای خود هستند. به عنوان صاحب مفتخر خرید خانه، تمام مسئولیت های نگهداری بر دوش شماست. شما همچنین باید باغ را نگهداری کنید، اگر وجود دارد. با خانه ها ممکن است مشکلات بیشتری ایجاد شود. به عنوان مثال یک ریشه درخت به یک لوله فاضلاب زیرزمینی در داخل مرز ملک رشد می کند، این مسئولیت شماست.  آپارتمان ها نیز نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، اما شما همچنین باید مناطق مشترک را حفظ کنید.

وظایف مالک و مستاجر و اقدامات لازم برای حفظ آپارتمان

سالن‌های ورودی، باغ‌ها و حتی پشت بام همگی در مقطعی نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. اگر کار نیاز به انجام دادن روی بافت ساختمان داشته باشد، ممکن است در نهایت با یک صورتحساب بزرگ و غیرمنتظره مواجه شوید

اجاره زمین و هزینه های خدمات سالانه در آپارتمان

مالک آزاد املاک اجاره ای ممکن است  اجاره زمین  و هزینه خدمات سالانه را دریافت کند. این هزینه ها نگهداری و تعمیرات مناطق اشتراکی را پوشش می دهد. این به جریان نقدی و حاشیه سود شما می خورد.

به هزینه خدمات سالانه و اجاره زمین بسیار توجه کنید.

برخی از صاحبان املاک در تهران شاهد بوده اند که  هزینه های اجاره زمین و اجاره آنها طی چند سال چندین هزار پوند افزایش یافته است. در این سناریو نمی توان کار زیادی انجام داد زیرا این هزینه ها توسط مالک زمین تعیین می شود. ممکن است از صاحبان آپارتمان در بلوک های کوچکتر خواسته شود که به صندوقی که کارهای تعمیر و نگهداری ساختمان را پوشش می دهد، پول بپردازند. برخی از وجوه تعمیر و نگهداری ضعیف مدیریت می شوند و پول کافی در حساب برای پرداخت کارهای عمده وجود ندارد.

 اگر نیاز به انجام کارهای گران تری مانند تعمیر سقف باشد، این مشکل ایجاد می شود. این مشکلات ممکن است فقط بر صاحبان آپارتمان هایی که مستقیماً زیر سقف هستند تأثیر بگذارد، بنابراین کسانی که در طبقه همکف زندگی می کنند ممکن است از پرداخت چیزی که بر آنها تأثیر نمی گذارد خودداری کنند.

بررسی وضعیت هر شرکت مدیریتی و حساب های آنها بسیار مهم است. اگر تصمیم به خرید یک آپارتمان اجاره ای دارید، وکیل شما می تواند به این موضوع توجه کند. آیا کارهای بزرگی انجام شده است؟ صندوق سالم است یا در حال غرق شدن است؟ بررسی کنید که آیا کارهای بزرگی برنامه ریزی شده است تا در مدت کوتاهی پس از تکمیل خرید، با صورت حساب سنگینی مواجه نشوید.

صورتحساب های غیرمنتظره برای صاحبان آپارتمان

کارهای روکش فلزی پس از تراژدی برج گرنفل نمونه خوبی از اسکناس های بزرگی است که صاحبان آپارتمان می توانند با آن روبرو شوند. بسیاری از مالکان با تاخیر متوجه شده اند که باید هزینه تعویض روکش های قابل اشتعال روی بلوک های بلند خود را بپردازند.

هزینه خدمات سالانه آپارتمان و خرید و فروش آپارتمان

مجوز ممکن است برای بهبود تخت مورد نیاز باشد

مگر اینکه ملک ذکر شده باشد، مالکان آزادند آنچه را که دوست دارند با یک خانه انجام دهند، البته مشروط به مجوز برنامه ریزی. زمانی که ملک اجاره ای است انجام کار دشوارتر می شود. ممکن است مجبور شوید از مالک آزاد مجوز بگیرید، که اگر به راحتی قابل تماس نباشد، ممکن است زمان ببرد. همچنین ممکن است لازم باشد با همسایگان خود مشورت کنید، که ممکن است دوباره مشکل ساز باشد.

مشکلات احتمالی با همسایگان در آپارتمان

مشکلات بالقوه ای که همسایگان نزدیک می توانند در صورت داشتن یک آپارتمان برای شما ایجاد کنند، دست کم نگیرید. اگر آپارتمان را به کوتاه مدت تبدیل کنید، به عنوان مثال، اجازه دهید همسایگان ممکن است با آمدن و رفتن مکرر مستاجران جدید کوتاه مدت مزاحم شوند. اگر همسایه‌های پر سر و صدا یا بی‌ملاحظه‌ای دارید یا اگر مستاجرانتان پر سر و صدا و بی‌ملاحظه هستند، این می‌تواند برای همه افراد درگیر مشکل ایجاد کند.

آیا خرید آپارتمان سرمایه گذاری خوبی است؟

در حال حاضر بازار اجاره در ایران هرگز تقاضای بیشتری نداشته است، به این معنی که برخی از مناطق ایران وجود دارد که در آن املاک اجاره ای کافی برای رفت و آمد وجود ندارد. در این سناریو آپارتمان ها یک سرمایه گذاری عالی هستند.

 آنها تمایل دارند به مراکز شهر و امکانات رفاهی نزدیکتر باشند و آنها را به انتخابی محبوب برای مستاجران حرفه ای تبدیل می کند.به شرطی که آپارتمانی با اجاره‌دار خوب، اجاره زمین معقول و هزینه‌های خدمات پیدا کنید و از جنبه مدیریت ساختمان راضی باشید، آپارتمان‌ها یک سرمایه‌گذاری عالی هستند.

درست مانند هر ملک دیگری، به شرطی که تعمیر و نگهداری در ملک انجام شود و اجاره نامه بیش از 80 سال در آن باشد، برای فروش آن و افزایش سرمایه سرمایه خود مشکلی نخواهید داشت.

آپارتمان یا خانه، کدام یک سرمایه گذاری بهتر است؟

از نظر کارشناسان املاک آسمارین خرید هر نوع ملک هم مزایا و هم معایبی دارد. آنچه مهمتر است این است که با توجه به تقاضای محلی در منطقه خود، ملک خود را به نوع مناسبی از مستاجر بازاریابی کنید. با نمایندگان صحبت کنید تا درک کنند که تقاضای محلی چگونه است. در مرحله بعد، به مکانی فکر کنید که احتمال بیشتری وجود دارد که انواع مستاجرانی را که می خواهید در آن بازاریابی کنید، پیدا کنید. بسیاری از مستاجران به مناطق خاصی مربوط به شغل، مدارس محلی و امکانات رفاهی خود نگاه می کنند. اگر ملکی را در منطقه ای مطلوب خریداری می کنید، یافتن مستاجر نباید مشکل باشد.

افزایش هزینه های ساخت آپارتمان و در پی آن رشد سریع قیمت خانه

در نهایت، اگر تصمیم به خرید یک آپارتمان یا خانه اجاره ای در تهران دارید، به دنبال یک وکیل با تجربه باشید. اجاره نامه پیچیده است و باید بدانید که وکیل پشتیبان شماست. در غیر این صورت، می توانید قراردادهایی را مبادله کنید، فقط متوجه شوید که مسئول اجاره زمین گران قیمت یا  کارهای روکش اصلاحی هستید  .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *