• پ. آوریل 25th, 2024

مدیر املاک و بنگاه چه کارهایی انجام می دهد؟

Byadmin

سپتامبر 19, 2022

وظایف مدیر املاک

اگر به شغلی در مدیریت املاک فکر می کنید یا در فکر استخدام یک مدیر املاک در تهران برای نظارت بر املاک اجاره ای خود هستید، درک طیف گسترده ای از نقش ها و مسئولیت های مورد نیاز یک مدیر دارایی مفید است. مدیریت املاک مسکونی تحت شاخه املاک و مستغلات مربوط به اجاره یا اجاره مسکن اجاره ای قرار می گیرد.

مدیر املاک و بنگاه چه کارهایی انجام می دهد؟

متخصصان این صنعت در ایران همزمان با ارائه خدمات به مستاجرین و ملک، وظایف خود را از طرف مالک ملک اجاره ای انجام می دهند. در ظاهر، این به معنای امضای قراردادهای اجاره و جمع آوری اجاره برای یک مالک است، اما این سؤال را نیز برجسته می کند، ” مدیر ملک واقعاً چه کار دیگری انجام می دهد؟ ”

مدیر املاک در مقابل صاحبخانه

در حالی که صاحبخانه و مدیر ملک هر دو مشاغل مشابهی را در این صنعت انجام می دهند، از نظر املاک آسمارین تفاوت اصلی بین این دو نقش این است که یک مدیر دارایی مالک ملک اجاره ای نیست، در حالی که صاحبخانه مالک ملکی است که خود مدیریت می کند. اساساً، مدیران املاک به عنوان واسطه بین مالک ملک و مستاجر عمل می کنند. یک مالک ملک اجاره ای یک شرکت مدیریت ملک را برای حفظ سرمایه گذاری خود استخدام می کند تا نیازی به رسیدگی روزانه به مسائل مستاجر یا ملک نداشته باشد.

یک مدیر ملک باید تمام وظایف یک مالک را انجام دهد، اما همچنین مسئول مدیریت پول و سوابق برای چندین مالک، مستأجر و دارایی است و در عین حال از قوانین فدرال، ایالتی و محلی مالک-مستاجر پیروی می کند.

مسئولیت های یک مدیر دارایی ایران شامل مدیریت اجاره، مستاجران، نگهداری و تعمیرات ملک، مالکان، قوانین مالک و مستاجر، عملیات تجاری، سوابق و حسابداری دارایی و مالیات است.

اجاره

مدیران املاک در تهران به مالکان کمک می کنند تا مبلغ اجاره مناسبی را تعیین کنند که تضمین می کند ملک توسط مستاجران با کیفیت اشغال می شود و به مالک اجازه می دهد درآمد مناسب از اجاره را جمع آوری کند. نقش به همان اندازه مهم یک مدیر دارایی، جمع آوری اجاره و ابلاغ هرگونه افزایش اجاره بها به مستاجرین است.

تنظیم اجاره:

 مدیران املاک با قیمت اجاره بازار در منطقه خود آشنا هستند . آن‌ها می‌دانند که چگونه ویژگی‌های یک ملک را ارزیابی کنند تا بهترین قیمت اجاره را پیدا کنند که به مالک کمک می‌کند از سرمایه‌گذاری خود سرمایه‌گذاری کند و اطمینان حاصل کند که همیشه اشغال است.

جمع آوری اجاره:

 مدیران املاک سیاستی را برای دریافت اجاره از مستاجران ایجاد می کنند که می تواند شامل چک های شخصی، پرداخت های آنلاین، وجوه تایید شده، یا پول نقدی باشد که پست می شود، در یک مکان امن تحویل داده می شود، یا شخصا تحویل می شود. جمع آوری اجاره به این بستگی دارد که کدام روش با کمترین تلاش مدیریت و مستاجر، بیشترین سهم را از پرداخت های فوری دارد. مدیر املاک نیز با تاخیر در پرداخت، اجاره بها پرداخت نشده و روند اخراج مستاجر به دلیل عدم پرداخت اجاره برخورد خواهد کرد.

تورم در بازار مسکن و رکود در خرید و فروش املاک

افزایش اجاره بها:

  مدیران املاک ارتباط قانونی و مناسب با مستاجران را در خصوص افزایش اجاره بها تسهیل خواهند کرد. آنها به مالکان در مورد مزایا و معایب افزایش قیمت اجاره به منظور مطابقت با نرخ های بازار ، پرداخت هزینه های تعمیر و نگهداری یا بهبود ملک، برای تطبیق با افزایش مالیات، یا افزایش سود، توصیه می کنند.

یک شرکت مدیریت ملک باید یک روش جمع آوری اجاره روشن داشته باشد که سیاست های جمع آوری، هزینه های تاخیر، نحوه رسیدگی به عدم پرداخت اجاره، نحوه رسیدگی به بدهی های معوق مستاجر و نحوه پرداخت وجوه اجاره به مالکان را مشخص کند.

مستاجرین

یکی از مسئولیت های اصلی یک مدیر دارایی شامل تمام مسائل مربوط به مستاجر از جمله یافتن و بررسی متقاضیان، برقراری ارتباط و اجرای شرایط اجاره، مدیریت شکایات، برخورد با مستاجران بد و رسیدگی صحیح به وجوه مستاجر است.

یافتن مستاجران:

 یک مدیر املاک پشتیبانی لازم را برای بازاریابی املاک خالی به منظور یافتن شایسته ترین مستاجر برای ملک ارائه می دهد. یک ملک خالی همیشه خبر بدی برای یک مالک است و یک مدیر سخت تلاش می کند تا ملک را در اسرع وقت به یک مستاجر واجد شرایط اجاره دهد. آنها تلاش خود را برای ارسال علائم اجاره، به روز رسانی آگهی های اجاره آنلاین، میزبانی خانه های باز و برقراری ارتباط با مستاجران فعلی برای ارجاعات واجد شرایط انجام خواهند داد.

غربالگری مستاجران:

 یک مدیر الزامات مالک را برای یافتن مستاجر واجد شرایطی که اجاره به موقع پرداخت کند، شرایط اجاره را رعایت کند و با انجام غربالگری مستاجر قانونی از ملک مراقبت کند، اعمال می کند. غربالگری مستاجران قانونی شامل ارزیابی معیارهای صلاحیت عینی مانند درآمد قابل اعتماد، تأیید اشتغال، بررسی اعتبار، سوابق جنایی و سابقه اجاره مثبت است.

اجرای شرایط اجاره :

 یک مدیر شرایط مهم اجاره را با مستاجرین در طول فرآیند امضای اجاره قبل از اقامت بررسی می کند. در صورت بروز هرگونه تخلف، یک مدیر به طور مناسب با مستاجرین ارتباط برقرار می کند و عواقب آن را در طول مدت اجاره اجرا می کند. قرارداد اجاره باید شامل سیاستی برای نحوه برخورد مدیر با رفتار قانون شکن و عواقب هر گونه تخلف و متخلفان مکرر باشد. تخلف ممکن است جریمه نقدی داشته باشد، قرارداد را باطل کند یا دلیلی برای تخلیه باشد.

مدیریت شکایات:

 رسیدگی به شکایات مستاجر که به عنوان یکی از بزرگترین دردسرهای مدیریت ملک تلقی می شود، می تواند زمان و انرژی زیادی را به خود اختصاص دهد. یک مستأجر شاکی ممکن است در مورد نگهداری اموال یا سایر مسائل مربوط به جامعه در مورد مستاجران یا همسایگان ابراز نگرانی کند. یک مدیر ملک ممکن است از مستاجرین بخواهد که اعلان های کتبی را از طریق مکاتبات ایمیلی یا پورتال مستاجر آنلاین ارسال کنند.

اخراج ها:

 حتی بهترین غربالگری مستاجر می تواند باعث شود که چند سیب بد از بین برود و مدیر ملک را مجبور کند با جنبه قانونی درخواست از مستاجر برای نقل مکان کنار بیاید. اخراج فرآیندی فوق‌العاده طولانی است و مدیر دارایی مناسب مراحل صحیح را برای اطمینان از اینکه همه چیز به درستی انجام می‌شود را می‌داند. اگر مراحل قانونی مناسب منتهی به تخلیه رعایت نشود، دعوا می تواند در دادگاه رد شود و منجر به اتلاف وقت و هزینه شود.

انگیزه ی سرمایه گذاران برای ورود به بازار املاک

وجوه مستاجر:

 یک مدیر دارایی، پرداخت‌های اجاره و هزینه‌های اضافی (مانند هزینه تأخیر، هزینه حیوانات خانگی و غیره) را که توسط مستاجرین انجام می‌شود، جمع‌آوری می‌کند و مسئول توزیع آن‌ها به مالک یا کسب‌وکار است. یک مدیر دارایی باید الزامات فدرال و ایالتی را در مورد حسابداری امانی و سپرده های امنیتی مستاجر رعایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *