• ج. آوریل 26th, 2024

انتخاب طبقه مناسب هنگام خرید آپارتمان و سرمایه گذاری در آن

10 عامل اصلی که باید در نظر بگیرید

اغلب اوقات یک خریدار در مورد اینکه کدام طبقه برای خانه بهترین است گیج می شود. اکثر شهرهای ایران در حال حاضر به صورت عمودی در حال رشد هستند، زیرا جمعیت شهرها در حال افزایش است و فضا برای پذیرش تعداد رو به رشد محدود باقی مانده است. بنابراین، توسعه‌ دهندگان املاک و مستغلات در ایران به خصوص در شهرهای بزرگ مثل تهران در حال توسعه پروژه‌های بلندمرتبه، هم در دسته‌های لوکس و هم مقرون به صرفه هستند تا به تعداد زیادی از خریداران خانه در گروه‌های درآمدی مختلف دسترسی پیدا کنند.

بنابراین، اگر شما یک خریدار خانه هستید و می خواهید بدانید که کدام طبقه را در پروژه آپارتمان مسکونی بلندمرتبه یا بهترین طبقه برای زندگی انتخاب و خریداری کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

بالا یا پایین، هر طبقه مزایا و معایب خاص خود را دارد. قبل از تصمیم گیری، همه عوامل دخیل را بسنجید و تصمیم بگیرید که چه چیزی با سبک زندگی شما سازگارتر است.

املاک آسمارین  برخی از عوامل را فهرست می کند که به شما در خرید خانه کمک می کند:

نما

 بدیهی است که طبقات بالاتر نمای بهتری را ارائه می دهند، به خصوص اگر برج نزدیک به یک مکان دیدنی واقع شده باشد. اگر این برای شما مهم است، به طبقات بالاتر بروید.

بازده اجاره

 بررسی‌های املاک ثابت کرده‌اند که طبقات پایین‌تر بازده اجاره بهتری دارند، زیرا ایرانی ها عموماً تمایل زیادی به ماندن در نزدیکی زمین دارند. اگر ملکی را با هدف سرمایه گذاری می خرید، طبقه همکف بهترین طبقه در ساختمان های مرتفع برای شماست. مردم، به ویژه در تهران و اصفهان ، طبقات بالایی را ترجیح می دهند، در حالی که خریداران در شهرستان ها چنای طبقه همکف را ترجیح می دهند. تفاوت های آب و هوایی را می توان به عنوان دلیل تفاوت در انتخاب ذکر کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ملک در تهران میتوانید از کمک مشاورین املاک آسمارین استفاده کنید.

حریم خصوصی

 با این حال، در مناطق شلوغ، زندگی در طبقات پایین ممکن است حریم خصوصی زیادی ارائه نکند. اگر عاشق تنهایی هستید و می خواهید از هر نوع نفوذ ناخواسته جلوگیری کنید، یک طبقه بالاتر ممکن است برای شما بهتر باشد.

سر و صدا

 بسیاری از خریداران خانه، طبقات بالاتر را ترجیح می دهند تا سر و صدای خیابان را به حداقل برسانند یا از سر و صدای سایر ساکنان که از طریق گذرگاه مشترک راه می روند، جلوگیری کنند. با این حال، اگر آپارتمان طبقه همکف در راهروی مشترک قرار نداشته باشد و همچنین از آسانسور، راه پله یا باشگاه دور باشد، سر و صدا به هیچ وجه برای شما مشکلی نخواهد داشت.

مصرف انرژی

 با افزایش مصرف انرژی، مصرف برق افزایش می یابد. این به این دلیل است که شما نیاز دارید که تهویه هوا خود را برای مدت طولانی تری در تابستان کار کنید. همچنین کشیدن آب با استفاده از موتور پمپ ها می تواند یکی دیگر از کارهای سنگین مصرف انرژی باشد.

امنیت

 طبقات همکف خطر جرم و جنایت را نسبتاً افزایش می‌دهند، زیرا نفوذ عناصر ضد اجتماعی به آپارتمان‌های پایین‌تر یا پایین‌تر آسان‌تر است. به طور کلی، این به ساختار بلندمرتبه شما و اقدامات امنیتی اتخاذ شده توسط مدیریت جامعه مسکونی شما نیز بستگی دارد.

همچنین بخوانید:  آیا باید در ساختمان های مرتفع مشرف به زاغه ها خرید کرد؟

دسترسی

برای بسیاری از ما، انتظار برای آسانسور می تواند زمان بر باشد. در طبقه همکف یا طبقات فرعی زندگی کنید تا بتوانید راحت از پله ها بالا بروید.

توجه به خانواده

 با وجود فرزندان و والدین مسن، همیشه خوب است که خانه شما در یک طبقه پایین تر باشد. جدا از نکته ایمنی، به ضریب راحتی نیز می افزاید. علاوه بر این، اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان از اختلال حرکتی رنج می‌برید یا ترس از ارتفاع دارید، بهتر است نزدیک‌تر به زمین زندگی کنید.

نور و تهویه

 آپارتمان های طبقه همکف در مقایسه با آپارتمان های بالا دارای نور و تهویه نسبتاً محدودی هستند. نه تنها این، طبقات بالایی نیز با نفوذ پشه مواجه نیستند.

نشت آب

 مشاهده می شود که عموماً طبقه بالا و همکف دچار نشتی و زهکشی آب هستند. همچنین به مکانیسم زهکشی و بهداشتی مجتمع مسکونی بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *