• پ. مارس 28th, 2024

  5 ویژگی که هر خانه در آب و هوای سرد باید داشته باشد

Byadmin

اکتبر 6, 2022
طلایی برای سرمایه گذاری با سوددهی بالا در منطقه 22

خلاقیت در ساخت خانه

ساختن خانه در ایران که به عنوان پناهگاهی برای صاحب خانه از عناصر موجود عمل می کند، نیاز به تفکر، دقت، خلاقیت – و آگاهی از آب و هوا دارد. شما نمی توانید یک خانه کوهستانی در ساحل بسازید و انتظار داشته باشید که به همان شیوه عمل کند. به همین دلیل، معماران و پیمانکاران در تهران عناصر کلیدی را توسعه داده‌اند که در هنگام ساخت و ساز در هر نوع آب و هوا باید لحاظ شوند.

  5 ویژگی که هر خانه با آب و هوای سرد باید داشته باشد

 استفاده از این نکات تست شده با زمان، تضمین می کند که خانه شما در بالاترین سطح عملکرد خواهد داشت و بیشترین محافظت و راحتی را ارائه می دهد. اگر در آب و هوای سرد هستید یا زمستان های سختی را تجربه می کنید، باید مطمئن شوید که خانه شما دارای این پنج ویژگی کلیدی است که توسط کارشناسان املاک آسمارین جمع آوری شده.

سقف شیروانی ساده

یک سقف شیروانی ساده می تواند از تجمع برف محافظت کند. برف می تواند روی پشت بام شما انباشته شود و به وزن خطرناکی اضافه کند. سازندگان خانه باید با طراحی سقفی که بتواند بار را تحمل کند، این موضوع را در نظر بگیرند. علاوه بر این، بهترین راه برای محافظت از خانه شما این است که به طور کامل از تجمع جلوگیری کنید. شیروانی طرح سقفی است که دارای دو ضلع شیبدار است که یک “مثلث” را تشکیل می دهد.

سقف شیب دار به نیروی جاذبه اجازه می دهد تا برف را به سمت زمین بکشد. ویژگی های دیگر را به این سقف اضافه نکنید – مانند خوابگاه ها – زیرا برف و یخ می توانند در گوشه ها گیر کنند. علاوه بر این، اگر شومینه دارید، دودکش باید در قله پشت بام قرار گیرد. همچنین می توانید با نصب  سیستم های کابلی یخ زدایی سقف و ناودان بر روی سقف به سقف خود کمک کنید.

 این سیستم ها قبل از اینکه فرصتی برای تشکیل سدهای یخی داشته باشند، برف و یخ را شناسایی و ذوب می کنند، که می تواند آسیب آب قابل توجهی به خانه شما وارد کند. در عوض، این سیستم های یخ زدایی مسیری را برای تخلیه مناسب آب ایجاد می کنند.

ورودی های سرپوشیده

ورودی های سرپوشیده از مهمانان شما در مقابل آب و هوای زمستانی در حالی که منتظر هستند محافظت می کند. چه در حال انجام پروژه بازسازی خانه یا ساختن یک خانه جدید هستید، مطمئن شوید که طراحی شامل ورودی های سرپوشیده است. آخرین کاری که می‌خواهید در کولاک انجام دهید این است که بیرون از خانه بایستید و کلیدهایتان را به‌عنوان گلوله‌های برف به سمت شما کند.

یک ورودی سرپوشیده می تواند به عنوان پناهگاه در آب و هوای سرد عمل کند، به ویژه برای مهمانانی که منتظر ورود به داخل هستند. حتماً یک لامپ در نزدیکی درها نیز نصب کنید تا شما و هر بازدیدکننده ای بتوانید آن را ببینید. این وسایل باید شامل دو لامپ باشد تا در صورت سوختن یکی از آنها روشنایی خود را حفظ کنید.

ساخت و ساز و اصطحکام ساختمان ها در مناطق سردسیر

مسیرهای عریض و مسطح

اما استورگیس در کتاب « بهترین ویژگی‌های طراحی خانه برای آب و هوای سرد» توصیه می‌کند مسیرهای پیاده‌روی رفت و آمد به خانه شما باید به اندازه‌ای گسترده باشد که به راحتی یک مسیر را بیل بزنید و از مواد صاف و یکنواختی ساخته شده باشد که می‌توان به راحتی بیل کرد. ”

سرمایه گذاری در سیستم های ذوب برف می تواند زمان صرف بیل و شخم زدن را از بین ببرد. استورگیس می‌افزاید: «به طور کلی از شر بیل برف خلاص شوید – سیستم‌های یخ‌زدایی و ذوب برف که مسیرهای گرمایشی و مسیرهای ورودی را دارند ارزش سرمایه‌گذاری را دارند، به خصوص اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که برف به طور منظم می‌بارد و به راحتی جمع می‌شود.»

 طبق مقاله فوربس، « آیا شما این انتخاب‌های هوشمند طراحی آب و هوای سرد را انجام می‌دهید، این فناوری می‌تواند زمان و هزینه‌ای را که صاحبان خانه برای بیل زدن و شخم زدن مسیرها و مسیرها صرف می‌کنند تا حد زیادی کاهش دهد؟ ”

لورا گاسکیل، نویسنده و مشارکت کننده Houzz، توصیه می کند: «ارزان نیست، اما اگر پول و تلاش زیادی را برای برف روبی هر زمستان خرج کنید، ممکن است ارزشش را داشته باشد. اگر پله‌ها در مسیر پیاده‌روی قرار دارند، یا راه پله‌ای تا ایوان وجود دارد، نصب ریل به جلوگیری از سقوط و آسیب کمک می‌کند.

پنجره های هوابند

پنجره های دو یا سه جداره می توانند اطمینان حاصل کنند که خانه شما گرما را از دست نمی دهد. با نصب پنجره های هوابند از داشتن یک خانه در آب و هوای سرد اجتناب کنید. طبق گفته وزارت انرژی (DoE)،  پنجره ها 10 تا 25 درصد از قبض گرمایش شما را با خروج گرما تشکیل می دهند. خرید ویترین خود را با ارزیابی شیشه شروع کنید. با خرید مدل هایی که حداقل دو جداره هستند از اتلاف حرارت جلوگیری کنید.

 اگر در آب و هوای بسیار سرد در کشور ایران هستید، سه جداره حتی بهتر است. حذف آب و هوا یکی دیگر از عناصر مهم است زیرا پنجره را آب بندی می کند و از ورود هوای سرد به داخل خانه جلوگیری می کند. قبل از خرید به برچسب شورای رتبه بندی ملی فنستراسیون (NFRC) روی پنجره نگاه کنید . تمام اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی محصول را در اختیار شما قرار می دهد، مانند U-value که مقاومت در برابر اتلاف حرارت است

. DoE توصیه می کند که به جای فاکتورهای U مرکز شیشه (COG) به دنبال فاکتورهای U کل واحد باشید. وزارت انرژی توضیح می‌دهد: «اعداد کل واحدها عملکرد انرژی کل محصول را با دقت بیشتری منعکس می‌کنند».

گرمای تابشی

کف گرم تابشی می تواند به مقابله با دمای سرد زمستان کمک کند. گرمایش تابشی ارائه شده توسط  گرمایش تابشی WarmlyYours می تواند راه زیادی برای مبارزه با دمای سرد در آب و هوای سرد داشته باشد. این نوع گرمایش از الکتریسیته برای تامین گرما از طریق تشعشع استفاده می‌کند و می‌توان آن را در زیر کفپوش نصب کرد یا حتی به عنوان پانل برای تامین گرمایش روی دیوار آویزان کرد.

 در حالی که گزینه‌های دیگری مانند هوای اجباری می‌تواند منجر به گرمای بیش از حد شود که منجر به از دست دادن گرما (هوائی که برای گرما پرداخت کرده‌اید!)، گرمای تابشی مناطق را طولانی‌تر و پیوسته‌تر گرم نگه می‌دارد و باعث صرفه‌جویی در انرژی و افزایش راحتی می‌شود. با نیازهای گرمای بی وقفه و سنگین در آب و هوای سرد، مزایای گرمایش تابشی برجسته می شود. اطلاعات بیشتر در مورد گرمای تابشی و تاریخچه آن را در وبلاگ ما بخوانید، ” گرمایش تابشی: تاریخچه و توضیحات مفصل. “

توجه به وضعیت گرمایشی و سرمایشی هنگام خرید یا اجاره خانه و آپارتمان

راه های زیادی برای استفاده از مزایای گرمای تابشی در خانه شما در تهران وجود دارد. با ایجاد یک  راهرو و مسیرهای پیاده‌روی گرم شروع کنید تا برف منتهی به خانه آب شود. سپس، با کف گرم گرم دنج، پانل های تابشی ،  نیمکت های دوش گرم و موارد دیگر ، راحتی را به داخل خانه بیاورید  . حتی می توانید از  حوله گرم کن برقی استفاده کنید تا بتوانید از حمام یا حمام خارج شوید و به یک حوله گرم بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *