• پ. مارس 28th, 2024

استفاده از مس برای سقف خانه و ویژگی های این نوع سقف

Byadmin

اکتبر 9, 2022

سقف مسی

مس ظاهر منحصر به فردی دارد و احساس می کند که هیچ سقف فلزی دیگری نمی تواند با آن برابری کند. ظاهر آن به خوبی با هر سبک معماری، از کلاسیک گرفته تا معاصر، ترکیب می شود. بسیاری از معماران این ماده را به دلیل گرما و جذابیت آن ترجیح می دهند. مس به روش های مرسوم استفاده می شود که در طول زمان ثابت شده است.

استفاده از مس برای سقف خانه و ویژگی های این نوع سقف

 نمونه های متعددی از سقف های مسی وجود دارد که صدها سال در محل بوده اند. با توجه به این موضوع،  سقف مسی یکی از مقاوم ترین انواع سقف های موجود در زمان کنونی در برابر آب و هوا است که در این مقاله توسط املاک آسمارین بررسی شده است.

در مقایسه با سایر انواع سقف های سنتی در تهران ، سقف مسی به عنوان گزینه ای مقرون به صرفه و طولانی مدت برای سقف شناخته شده است. این عمدتا به دلیل نگهداری ارزان، طول عمر طولانی و ارزش نجات مس است. مس، بر خلاف بسیاری از مواد سقف فلزی دیگر، نیازی به رنگ آمیزی یا تکمیل ندارد.

الزامات

الزامات اتصال برای سیستم های مختلف سقف متفاوت است. آن‌ها را می‌توان به دو نوع طبقه‌بندی کرد: آن‌هایی که دارای گیره‌هایی هستند که به چوب‌ها وصل شده‌اند و آن‌هایی که دارای گیره‌هایی هستند که مستقیماً به عرشه سقف متصل می‌شوند. در هر سبکی از عرشه، می توان از سیستم های چوبی استفاده کرد.

 چوب های چوبی را می توان با استفاده از پیچ و مهره ها، درج های انبساط یا سایر مکانیسم های لنگر بر روی عرشه های بتنی، گچی یا فولادی ثابت کرد.  هنگام استفاده از گیره هایی که مستقیماً به عرشه متصل می شوند، نیروی نگهدارنده عرشه باید برای مقاومت در برابر شرایط باد طراحی کافی باشد.

اگر قرار است گیره ها روی سطحی غیر از چوب یا عرشه میخکوب شونده محکم شوند، باید نوارها یا درج های میخکوبی در نظر گرفته شود. از آنجایی که تفاوت در عرض تشت های تکمیل شده اطمینان از هم ترازی دقیق درز روی میخ گیرهای موازی برای کل سقف را دشوار می کند، میخ گیرها باید به جای موازی با درزها به صورت عرضی (عمود) روی درزها قرار گیرند.

توجه به مصالح بکاررفته در ساختمان هنگام خرید یا پیش خرید آپارتمان

مواد

ورق های مس نورد سرد 16 اونس. یا 20 اونس معمولا برای سقف های مسی استفاده می شود. ورق ها را می توان پیش ساخته یا در محل به شکل تابه درآورد. تابه های کوتاه آنهایی هستند که کمتر از 10 فوت طول دارند. سقف‌هایی با تابه‌هایی که طول آن‌ها بیشتر از 10 فوت است باید ساخته شوند تا امکان تحرک بیشتر در انتهای تابه فراهم شود. تابه های مسی توسط کاغذ ساختمانی صاف به اندازه کلوفون با وزن حداقل 4 پوند پشتیبانی می شوند.

آماده سازی سطح

هنگامی که صحبت از  سقف مسی در خانه ها ایران می شود، چنین سیستم هایی نیاز به آماده سازی سطح قابل مقایسه دارند. با این حال، عرشه ها باید همیشه خشک، صاف و بدون هیچ گونه پیچ، میخ یا سایر عیب های بیرون زده باقی بمانند.

این عمدتا به این دلیل است که مس تمایل به انتقال گرما دارد، دمای بالا در لایه زیرین می‌تواند باعث اتصال مس به عرشه سقف شود. این از حرکت سقف مسی جلوگیری می کند و می تواند منجر به خستگی زودرس شود. برای جلوگیری از چنین چسبندگی، کاغذ ساختمانی به عنوان یک ورق لغزنده عمل می کند.

هزینه کلی سقف مسی – همه آنچه که باید بدانید

وقتی صحبت از ضریب هزینه سیستم سقف مسی به میان می آید، نمی توان هزینه دقیقی را بیان کرد. این عمدتا به دلیل هزینه های مختلف نیروی کار و نوسانات مکرر قیمت مس است. از منظر کلی، قیمت سقف ها در تهران به ازای هر فوت مربع سنجیده می شود، اما در صورتی که فردی بخواهد سیستم سقف را با مس از نظر زیبایی شناسی ارتقا دهد، از نظر هزینه کمی گران تر خواهد بود.

فروش و پیش فروش واحد های اپارتمانی

کلمات پایانی

در پایان روز، سقف مسی در شهری مثل تهران می تواند یک گزینه همیشگی باشد. بر اساس ضریب نگهداری و صرفه جویی در انرژی، سقف مسی بدون شک می تواند بازده سرمایه گذاری بهتری به شما بدهد. اگر می خواهید در آینده نزدیک از هزینه های نصب بالا جلوگیری کنید، انتخاب مس برای سقف بام می تواند تصمیمی آگاهانه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *