• ج. آوریل 26th, 2024

آیا در شرایط امروز همه باید آپارتمان خریداری کنیم

چرا پیش‌ خرید در برج‌ های منطقه 22 یک انتخاب هوشمندانه است؟

افزایش نرخ وام مسکن

افزایش نرخ وام مسکن در ایران به این معنی است که میلیون ها خریدار مسکن از بازار خارج شده اند. این، همراه با قیمت خانه که در حال حاضر 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، به این معنی است که بسیاری از خریداران در حال حاضر به سادگی از رویای خود برای داشتن خانه چشم پوشی می کنند.

آیا در شرایط امروز همه باید آپارتمان خریداری کنیم

خرید آپارتمان در مقابل خانه تک خانواده

روند خرید آپارتمان در تهران از چند جهت با روند خرید یک خانه تک خانواده متفاوت است. یک تفاوت معنی دار این است که بسیاری از خانه های آپارتمانی را نمی توان با استفاده از وام های مورد حمایت دولت مانند وام های اداره مسکن فدرال یا وام های امور کهنه سربازان خریداری کرد.

 به نظر املاک آسمارین برای اینکه آپارتمان با وام FHA خریداری شود، باید در لیست پروژه های آپارتمانی تایید شده FHA باشد. همین امر در مورد آپارتمان های خریداری شده با وام های VA نیز صدق می کند. کاندو باید توسط VA تایید شود تا وام گیرنده بتواند واحد را خریداری کند.

خرید آپارتمان و صاحبخانه شدن

خرید آپارتمان همچنین معمولا مستلزم دریافت نرخ وام مسکن بالاتر از خرید خانه تک خانواده است. چرا؟ وام دهندگان وام مسکن، خرید آپارتمان را خطرناکتر از خرید خانه تک خانواده می دانند. به طور متوسط، انتظار دارید 0.75٪ اضافی برای وام آپارتمان بپردازید.

یک مشاور املاک و مستغلات می‌گوید وام‌های مسکن برای آپارتمان‌ها «به دلیل ماهیت ساختمان مشترک می‌تواند پیچیده‌تر باشد» .

پیامدهایی برای وام دهندگان وجود دارد، بنابراین همه آپارتمان واجد شرایط دریافت وام نیستند. بعلاوه، یک انجمن مالکان خانه و هزینه ماهانه HOA وجود خواهد داشت تا در بودجه شما کار کند.

اگر ایده زندگی اجتماعی را دوست دارید، آپارتمان بخرید

بزرگترین تفاوت بین یک آپارتمان و یک خانه تک‌خانواده‌ای مجزا، محیط ذاتی گروه است. پیامدهایی برای همه چیز از سبک زندگی شما گرفته تا کارهای سالانه تعمیر و نگهداری خانه وجود دارد.

«مزایای خرید آپارتمان به‌جای خانه تک‌خانواری شامل هزینه‌های نگهداری کمتر است، زیرا انجمن آپارتمان مسئول کارهایی مانند محوطه‌سازی و برف‌زدایی است.

همچنین می افزاید: «همچنین نیازی به نگرانی در مورد چیزهایی مانند رنگ آمیزی نمای بیرونی یا تعمیر سقف نخواهید داشت. بعلاوه، کاندوها اغلب دارای امکانات بیشتری نسبت به خانه‌های تک‌خانواده‌ای هستند، مانند استخرها، مراکز تناسب اندام، و کلوپ‌ها.»

شروع زندگی اجتماعی با سکونت کردن در آپارتمان

«ببینید آیا انجمن صفحه‌های رسانه‌های اجتماعی دارد یا خیر. «اغلب، بحث‌های انجمن یا صورتجلسه‌های جلسه هیئت‌مدیره را می‌بینید که به شما احساس واقعی از آنچه در حال وقوع است می‌دهد.»

اگر جوان هستید یا بازنشسته هستید آپارتمان بخرید

به دنبال خرید خانه هستید؟  جستجوی خود را شخصی کنید تا خانه ای را پیدا کنید که مناسب شما باشد

آپارتمان ها به ویژه برای افراد در مراحل خاصی از زندگی خود جذاب هستند.اگر جوان یا بازنشسته هستید، ممکن است این ایده را دوست نداشته باشید که مجبور باشید با تعمیر و نگهداری حیاط یا نگهداری بیرونی سر و کار داشته باشید.

توسعه دهنده املاک و زمین می گوید: «خانه های یک خانواده نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند .او می‌گوید که صاحبان آپارتمان می‌توانند بدون دردسرهایی که همراه با خانه‌های مجزا به وجود می‌آیند، از راحتی داشتن خانه خود لذت ببرند.

آپارتمان همچنین یک گزینه عالی برای جوانان یا افراد بازنشسته است که به تنهایی زندگی می کنند. مارتین می‌گوید: زندگی در آپارتمان علاوه بر احساس امنیت، احساس تنهایی را در یک فضای بزرگ کاهش می‌دهد.

دلایل گرایش جوانان به خرید آپارتمان و سکونت در شهر های بزرگ
اگر HOA را به طور کامل بررسی نکرده اید، آپارتمان نخرید

هنگامی که در یک آپارتمان سرمایه گذاری می کنید، در انجمن مالکان خانه نیز سرمایه گذاری می کنید.با شرکت مدیریت املاک جامعه تماس بگیرید و بخواهید صورت های مالی مانند ترازنامه، صورت درآمد و هزینه و صورت جریان نقدی را ببینید.

اطمینان حاصل کنید که پول کافی در صندوق ذخیره برای مراقبت از بهبود سرمایه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *