• ج. آوریل 26th, 2024

خرید زمین و ساختن خانه شخصی

به‌روزترین امکانات با انتخاب اپارتمان در منطقه چیتگر

اگر قصد دارید در تهران زمین بخرید و خانه خود را مطابق با طرح رویایی خود بسازید، پس در نقطه مناسبی هستید! ما به این فکر کردیم که فاکتورهای بسیار هیجان انگیز و مهمی را به شما ارائه دهیم که باید در مورد خرید زمین و ساختن خانه خود بدانید. املاک آسمارین نکاتی را در هنگام خرید زمین، نرخ فعلی زمین در ایران و همچنین مواردی که هنگام ساخت خانه خود باید به آن توجه کنید، مورد بحث قرار داده.

خرید زمین و ساختن خانه شخصی

 6  راه برای پیدا کردن زمین مناسب برای ساخت خانه خود

هنگام ساختن خانه خود در شهر تهران باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. از شک داشتن در مورد ارزش خرید زمین و ساخت خانه گرفته تا در نظر گرفتن قیمت زمین، موقعیت مکانی، تامین مصالح مناسب برای ساخت خانه شخصی، اخذ تاییدیه نظارتی لازم و… برای رفع شک و تردید خود، به نکات زیر توجه کنید. هنگام خرید زمین برای ساخت خانه خود مفید خواهد بود:

  1. انتخاب محل زمین شما

عوامل اولیه موقعیت زمین

به عنوان اولین قدم، باید بدانید کجا می خواهید ساکن شوید! هنگام انتخاب مکان، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

کارشما

مدرسه/مدارس کودک/بچه های شما

در دسترس بودن امکانات آب و برق

شرایط خاک زمین

سطوح آب

دسترسی به بزرگراه

خواه زمین در نزدیکی شهر یا حومه واقع شده باشد

محله

بهتر است کمی تحقیق کنید و تمام فاکتورهای بالا را در نظر بگیرید و قبل از ادامه کار، مکان مورد نظر خود را مشخص کنید!

2-     یافتن قیمت زمین مناسب و معقول

پیدا کردن زمین با قیمت مناسب و مقرون به صرفه آنقدرها هم که خیلی ها می گویند سخت نیست! لازم نیست نگران باشید، زمین های زیادی در مکان های مختلف با قیمت های نسبتا پایین تر وجود دارد. با اختصاص کمی زمان و تحقیق بهتر می توانید به راحتی زمین هایی را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه و شاید گاهی با پیشنهادهای عالی پیدا کنید! 

  • نحوه پهنه بندی زمین، ابعاد زمین و اندازه خانه را بررسی کنید

هنگامی که به دنبال زمین هستید، حتماً مقررات دولتی زمین را بررسی کنید. با توجه به محدودیت های شورا که با رزرو زمین و جاده آغاز شده است، ممکن است مجبور شوید قوانین و مقررات منطقه بندی را با شورای شهرداری منطقه بررسی کنید. قبل از در نظر گرفتن اندازه خانه خود و قبل از خرید زمین، قوانین برنامه ریزی و ساختمان UDA را بررسی کنید. اغلب مردم معمولاً برعکس این روش را انجام می دهند و در نهایت به دلیل محدودیت های رزرو در زمین، فضای خود را هنگام ساخت خانه از دست می دهند.

  • منابع مفید خود را بررسی کنید

بهتر است با همسایه‌ها در مورد امکانات اولیه آب و برق مانند ترتیبات عمومی آب باران و فاضلاب، تیرهای تلفن و برق، اتصال شبکه قوی و غیره با همسایگان مشورت کنید. و ممکن است سبک زندگی روزمره شما را نیز مختل کند.

پیدا کردن زمین مناسب برای ساخت خانه خود

5-       آماده سازی زمین برای ساخت خانه

قبل از اینکه بتوانید خانه خود را بسازید، باید در نظر بگیرید که زمین چقدر به آماده سازی نیاز دارد. همچنین، ممکن است مجبور شوید تاریخچه ساختمان‌ها را در زمین خود بررسی کنید، زیرا گاهی ممکن است بقایای ساختمان‌ها/تخریب‌های قبلی در زیر خاک مدفون شوند. بنابراین، قبل از خرید زمین، این هزینه ها را اضافه کنید تا ارزش ارزش زمین را بررسی کنید.

  • محله را بررسی کنید

اگر زمین خاصی را بخرید و بعد متوجه شوید خانه خود را در کنار کارخانه ای خواهید ساخت که پر سر و صدا خواهد بود و ممکن است زندگی روزمره شما را مختل کند، مطمئناً آرامش خود را از دست خواهید داد! اطمینان از داشتن یک محله سالم برای خودتان خوب است!

نکاتی قبل از ساختن خانه شخصی

مرحله دوم ساخت خانه رویایی شما این است که خانه خود را برنامه ریزی و طراحی کنید و بدون هیچ گونه تاخیر و هزینه های غیرضروری آن را بسازید. به همین دلیل به این فکر افتادیم که قبل از ساختن خانه خود نکاتی را به شما ارائه دهیم!

1-      متخصصان مناسب را برای طراحی خانه رویایی خود انتخاب کنید

استخدام یک حرفه ای به این معنی است که به متخصصان اجازه می دهید ایده های نوآورانه ای در مورد مناطق ساخت و ساز و طرح های چیدمان خانه رویایی شما ارائه دهند. طراحی و ساخت خانه مستلزم دانش و مهارت های زیادی است و بنابراین شما باید با دقت متخصصان مناسب را انتخاب کنید تا یکی از بزرگترین رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید!

  1. 1-    توسعه دهنده املاک و مستغلات مناسب را انتخاب کنید

یک توسعه دهنده املاک و مستغلات حرفه ای، خانه رویایی شما را بدون هیچ زحمتی تحویل می دهد! بنابراین، هنگامی که یک توسعه‌دهنده املاک و مستغلات را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آنها تجربه و تخصص در همان صنعت برای مدت زمان قابل توجهی دارند.

  • 2-    هزینه ساخت خود را برنامه ریزی کنید

هزینه ساخت و ساز برای ساخت خانه خود

ممکن است بودجه شما برای ساخت و ساز با هزینه نهایی از جمله هزینه های تکمیل نوسان داشته باشد. بنابراین مطمئن شوید که با یک توافقنامه ساخت و ساز همراه با طراحی نهایی شامل ارتفاعات، مقاطع، سازه، برق، لوله کشی و غیره موافقت کنید.

توسعه دهنده املاک و مستغلات سرمایه گذاری در آن
  • 3-    دریافت تاییدیه شما

تاییدیه ساخت خانه

گواهی انطباق صادر می شود تا گواهی کند که یک ساختمان بر اساس یک طرح بررسی تایید شده ساخته شده است. بهتر است اینها را از قبل برنامه ریزی کنید زیرا اگر طرح شما مطابق مقررات و رزروهای UDA آنها نباشد ممکن است مصوبات شورای شهر کمی طول بکشد . قبل از شروع ساخت و ساز باید  تاییدیه ساختمان خود را دریافت کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *