• ج. آوریل 19th, 2024

اثرات زندگی کردن در طبقات بالا برج و ساختمان های بلند

Byadmin

اکتبر 2, 2022
چرا پیش‌ خرید در برج‌ های منطقه 22 یک انتخاب هوشمندانه است؟

آیا زندگی در ارتفاعات بالا اثراتی بر سلامتی دارد؟

 برخی از مردم فکر می کنند که محل زندگی شما در کشور ایران بر سلامتی و در نتیجه شادی شما تأثیر می گذارد. بیایید در این پست حقیقت این گفته را دریابیم. املاک و مستغلات در موقعیت مکانی بزرگ است. نمایندگان املاک آسمارین همیشه تاکید کرده اند که محل زندگی شما مهم است. انتخاب مکان خانه شما در تهران یک تصمیم مهم است زیرا محل زندگی شما تاثیر قابل توجهی بر زندگی روزمره و سبک زندگی شما دارد.

اثرات زندگی کردن در طبقات بالا برج و ساختمان های بلند

این موضوع به قدری جالب است که توجه گروه های مختلفی از محققان و دانشمندان در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. اگر اینترنت را بررسی کنید، مملو از اطلاعاتی در مورد رابطه بین سلامت و مکان خواهید شد.

اگر در ارتفاعات زندگی می کنید چه؟

ساختمان های بلند مرتبه در سرتاسر شهرهای بزرگ جهان مثل تهران جوانه می زنند و افراد بیشتری به عنوان خانه های جدید خود به بلندمرتبه ها روی می آورند. زندگی مرتفع موضوعی است که به طور مداوم توسط محققان در سراسر جهان مورد مطالعه و بحث قرار می گیرد. نظرات مختلفی در این مورد وجود دارد و هنوز صحبت نهایی در این مورد وجود ندارد.

خطرات سلامتی زندگی بلند مرتبه

زندگی در ارتفاعات می تواند برای برخی افراد ناراحت کننده باشد. خیلی ها هستند که به بلندی ها نگاه می کنند و فقط خطرات بالقوه زندگی در آنجا را می بینند. کاندوهای مرتفع شهرت مکانی غیر دوستانه برای زندگی دارند. برخی از محققان می گویند که این مکان بر سلامت روحی و جسمی و همچنین روابط اجتماعی تأثیر می گذارد. برخی از خطرات سلامتی در ارتباط با افزایش زندگی وجود دارد.

در اینجا چند مورد از خطرات سلامت جسمانی که ساکنان آپارتمان ها با آن روبرو هستند آورده شده است.

افزایش خرید و پیش خرید آپارتمان در ساختمان های مرتفع با رشد جمعیت

خطرات شیوع آسان بیماری های واگیر در آپارتمان هایی که واحد های زیادی دارند.

تعداد زیاد افرادی که در یک ساختمان زندگی می کنند و راهروها، دستگیره درها و دکمه های آسانسور مشترک هستند، احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.

یکی دیگر از خطرات سلامتی زمانی است که دچار حمله قلبی می شوید. در چنین سناریویی، هر ثانیه مهم است. هر چه سطح طبقه شما بالاتر باشد، شانس زنده ماندن شما کمتر است زیرا پزشکان به موقع به شما نمی رسند

یک مطالعه در هند نشان داد که زنان 50 ساله ای که در طبقات بالا زندگی می کنند در مقایسه با زنانی که در طبقات پایین زندگی می کنند بیشتر از فشار خون رنج می برند.

بسیاری فکر می کنند که افزایش سطح بالا برای سلامت کودکان بی خطر نیست. اگر کودک به طور تصادفی پنجره ای را باز کند و به بالکن بالا رود و بزرگسالی که او را سرپرستی می کند مشغول باشد، ممکن است کودک بیفتد. بیشتر از خطرات سلامت جسمی، مردم نگران اثرات سلامت روان هستند.

گرفتار شدن در آپارتمان هنگام آتش سوزی

این ترس به خصوص با توجه به چندین آتش سوزی سال گذشته در کشورهای دیگر بسیار واقعی است. ترس دیگر ترس از سقوط از ساختمان است. حتی کسانی که از آکروفوبیا یا ترس از قد رنج نمی برند گهگاه این احساس را دارند.

 برخی از مردم ایران می گویند که از ارتفاع نمی ترسند اما ترجیح می دهند مستقیماً از بالای ساختمان به پایین نگاه نکنند زیرا احساس می کنند ممکن است واژگون شوند و سقوط کنند. ترس از گیر افتادن در ساختمان در حال فروریختن در هنگام زلزله برای بسیاری از مردم مایه نگرانی است.

سرمایه گذاری در واحد های آپارتمانی موجود در برج با هدف کسب سود بیشتر

افرادی هستند که احساس می‌کنند زندگی بلند مرتبه باعث مشکوک شدن و ترس از جرم و جنایت شده است. آن‌ها حتی زمانی که در مکان‌های نیمه عمومی هستند احساس ناامنی می‌کنند و به طور مکرر فکر می‌کنند که کسی می‌تواند به آنها آسیب برساند.

در لندن گزارش شده است که ساکنان مرتفع از انزوا می ترسند. این مطالعه در میان افراد مسن در شهر لیدز انجام شد و نتایج نشان می دهد که بسیاری از ساکنان احساس تنهایی و انزوا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *