• س. آوریل 16th, 2024

راهنمای بازار مسکن و شاخص های املاک و مستغلات

Byadmin

اکتبر 19, 2022
چرا پیش‌ خرید در برج‌ های منطقه 22 یک انتخاب هوشمندانه است؟

خرید خانه و آپارتمان

خرید خانه در تهران یک تعهد بزرگ است. این یک ایده عالی است که بازار املاک و مستغلات ایران را تجزیه و تحلیل کنید و مطمئن شوید که در زمان مناسب خرید می کنید. قفل کردن در وام مسکن در زمان نامناسب می تواند به این معنی باشد که هزینه زیادی خواهید پرداخت. شاخص‌های بازار مسکن ایران مجموعه‌ای از داده‌های مسکونی هستند که بینشی درباره نحوه زندگی ساکنان و پرداخت وام‌ های مسکن خود ارائه می‌کنند.

راهنمای بازار مسکن و شاخص های املاک و مستغلات

هم خریدارانی که برای اولین بار خانه دارند و هم سرمایه گذاران می توانند از داده های شاخص مسکن، از جمله محل زندگی و میزان پرداختی که می توانند انتظار داشته باشند ، بینش ارزشمندی به دست آورند .ما مشاوران املاک آسمارین به چند مورد از متداول ترین شاخص های بازار مسکن نگاهی می اندازیم و به شما نشان می دهیم که چگونه از آنها برای درک پیش بینی های بازار مسکن برای سال 2022 و بعد از آن استفاده کنید.

اگر متوسط ​​درآمد شما در تهران برای وام مسکن واجد شرایط نباشد، مقرون به صرفه بودن مالکیت خانه پایین است. قیمت پایین مالکیت خانه معمولاً به این معنی است که قیمت خانه بسیار بالا است. در صورتی که یک خانوار متوسط ​​به میزان قابل توجهی بیشتر از آنچه برای مدیریت یک وام مسکن متوسط ​​نیاز است، درآمد کسب کند، مقرون به صرفه بودن مالکیت خانه بالاست

مقرون به صرفه بودن مالکیت خانه

مقرون به صرفه بودن مالکیت خانه اصطلاحی است که برای توصیف درصد جمعیتی که واجد شرایط وام مسکن در یک منطقه خاص هستند استفاده می شود. برای جمع آوری این داده ها، نقشه برداران به درآمد متوسط ​​خانوارهای محلی نگاه می کنند و آن را با میانگین قیمت یک خانه مقایسه می کنند.

اگر اولین خانه خود را می‌خرید، ممکن است بخواهید به منطقه‌ای با مقرون به صرفه‌تر نگاه کنید. مقرون به صرفه بودن بالای مالکیت خانه به این معنی است که قیمت ها معمولاً پایین تر است و ممکن است زمان آسان تری برای واجد شرایط بودن برای وام داشته باشید.

مقرون به صرفه بودن اجاره

مقرون به صرفه بودن اجاره درصدی از جمعیتی را توصیف می کند که می توانند خانه یا آپارتمان اجاره کنند. آمار مقرون به صرفه بودن اجاره فرض می کند که مستاجر متوسط ​​حداکثر 30 درصد از درآمد ماهانه خود را صرف اجاره می کند. اگر یک خانوار متوسط ​​کمتر از 30 درصد از درآمد خود را صرف اجاره فضای متوسط ​​کند، قیمت اجاره بالاست. اگر یک خانوار متوسط ​​باید بیش از 30 درصد از درآمد ماهانه خود را برای خرید خانه متوسط ​​هزینه کند، قیمت اجاره پایین است.

روند حرکت بازار مسکن و وضعیت خرید و فروش خانه

صاحبخانه‌ها باید هنگام سرمایه‌گذاری در املاک و خرید زمین و ساختمان، مقرون به صرفه بودن اجاره را به دقت در نظر بگیرند. اگر در منطقه ای با قیمت اجاره بالا خرید می کنید، برنامه های مستاجر بیشتری برای انتخاب خواهید داشت، اما معمولاً پول کمتری برای اجاره به دست خواهید آورد. اگر در منطقه‌ای با قیمت پایین خرید می‌کنید، می‌توانید برای اجاره بیشتر هزینه کنید – اگر بتوانید مستاجر پیدا کنید.

قیمت خانه

قیمت خانه فقط به هزینه متوسط ​​خانه های با متراژ متوسط ​​توجه می کند. شاخص قیمت مسکن بر اساس مقرون به صرفه بودن قضاوت نمی کند. درعوض، به سادگی به شما نشان می دهد که احتمالاً چقدر برای یک خانه هزینه خواهید کرد. شاخص‌های قیمت خانه همچنین نحوه حرکت ارزش خانه در یک منطقه را در طول زمان پیگیری می‌کنند.

قیمت خانه هم برای سرمایه گذاران و هم برای خریداران خانه های اولیه ضروری است. به عنوان یک سرمایه گذار، شما فقط باید خانه هایی را در مناطقی با ارزش افزایش قیمت خریداری کنید. به امور مالی خود و پرداخت ماهانه ای که باید پوشش دهید نگاه کنید. اگر نمی توانید به راحتی خانه ای را در منطقه مورد نظر خود بخرید، ممکن است بخواهید در یک کد پستی مقرون به صرفه تر جستجو کنید.

فروش خانه

شاخص‌های فروش خانه به فعالیت‌های فروش و اینکه خریداران چقدر سریع خانه‌ها را در یک منطقه خاص ربوده‌اند، بررسی می‌کنند. اکثر پایگاه های اطلاعاتی شاخص های فروش خانه خود را سالانه به روز می کنند و آنها را با سال قبل مقایسه می کنند.

اگر فروش خانه در حال افزایش باشد، به این معنی است که رقابت بیشتری برای هر ملک مسکونی وجود دارد. ممکن است فضای زیادی برای مذاکره با فروشنده نداشته باشید. اگر فروش خانه کاهش یابد، به این معنی است که شما وارد بازار خریدار شده اید. زمانی که رقابت کمتری برای خرید خانه دارید، آزادی عمل بیشتری برای درخواست امتیاز و کمک مالی از فروشندگان دارید.

مسکن شروع می شود

اصطلاح “شروع مسکن” به ساخت یک ملک جدید اشاره دارد. شاخص های شروع مسکن متفاوتی برای واحدهای تک خانواری و چندخانواره ای وجود دارد. شروع بیشتر مسکن به معنای ساخت و ساز بیشتر در آن منطقه است. شروع مسکن می تواند یک شاخص مفید برای سرمایه گذاران باشد. اگر شرکت های ساختمانی بیشتری در یک منطقه خاص سرمایه گذاری کنند، قیمت مسکن احتمالا افزایش خواهد یافت.

افزایش تمایل به زندگی در برج و ساختمان های مرتفع

هزینه های ساخت و ساز

هزینه های ساخت و ساز به گزارش ماهانه اداره سرشماری ایالات متحده اشاره دارد که اندازه گیری می کند و نشان می دهد که چه مقدار پول برای خدمات ساخت و ساز در هر منطقه هزینه می شود. خلاصه ای از هزینه های مورد استفاده برای ساخت املاک جدید یا بهبود و اصلاح املاک موجود را ارائه می دهد. این گزارش ساخت و سازهای مسکونی و غیرمسکونی را تجزیه و تحلیل می کند که سلامت و رشد بازار را در مناطق مختلف نشان می دهد. ساخت و ساز مسکونی ممکن است شامل خانه ها یا پارک ها باشد، در حالی که ساخت و ساز غیر مسکونی شامل بیمارستان ها یا مراکز خرید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *