• ش. آوریل 20th, 2024

امتیازاتی که مستاجر خانه میتواند از صاحبخانه دریافت کند

Byadmin

سپتامبر 11, 2022
چرا پیش‌ خرید در برج‌ های منطقه 22 یک انتخاب هوشمندانه است؟

 مذاکره درباره امتیازهای غیرمنتظره آپارتمان

شاید پس از هفته‌ها جستجوی بی‌ثمر در تهران ، آپارتمان ایده‌آلی را پیدا کرده باشید، اما اجاره بها کمی از بودجه شما خارج است. یا شاید شما به تازگی اخطار تمدید آپارتمان فعلی خود را از صاحبخانه خود دریافت کرده اید و اجاره شما بسیار بیشتر از آنچه برای سال آینده می خواهید افزایش می یابد. به نظر املاک آسمارین اولین قدم شما در هر دو مورد مذاکره با نرخ پایین تر است.

امتیازاتی که مستاجر خانه میتواند از صاحبخانه دریافت کند

 اما وقتی صاحبخانه تکان نخورد چه کار می کنید؟ اگر مستأجر خوبی هستید (پرداخت به موقع، حتی زودتر)، ممکن است متوجه شوید که آنها مایلند به جای آن با چند هدیه رایگان یا تخفیف به شما استراحت بدهند. این مانند مذاکره برای یک شغل جدید است – وقتی حقوق انعطاف‌پذیر نیست، به دنبال مزایای بهبود یافته و روزهای تعطیل اضافی می‌روید. در حالی که مزایا دقیقاً با کاهش نرخ اجاره یکسان نیستند، اما می توانند به معنای پول در جیب شما باشند.

هنگامی که نرخ اجاره در ثابت است، در اینجا 12 امتیاز دیگر وجود دارد که می توانید به جای آن درخواست کنید:

یک پارکینگ

آیا یک مکان در آپارتمان شما وجود دارد؟ یا هیچ کدام؟ در برخی مکان‌ها، یافتن جای پارک سخت‌تر از یک آپارتمان است، اما اگر محله یا ملک شما اجازه دهد، ممکن است متوجه شوید که صاحبخانه شما مایل است یک مکان اضافی یا یک پارکینگ اضافی بیاندازد. برای کمک به اینکه آپارتمان ارزش زمان شما را بیشتر کند.

مجوز پارکینگ مهمان

به طور مشابه، اگر میهمانان روزانه یا شبانه شما در اختیار یک محوطه گشت زنی با سیستم کارت پارکینگ هستند، می توانید بپرسید که آیا صاحبخانه برای آن مواقعی که شما از مهمانان شبانه و یک مهمانی شام در همان آخر هفته پذیرایی می کنید، گذرنامه اضافی می دهد یا خیر. .

ارتقاهای زیبایی شناختی و ابزارک های خانه هوشمند

اگر قبلاً یک سال یا بیشتر در آپارتمان خود زندگی کرده اید، بدون شک فهرستی ذهنی از چیزهایی دارید که در صورت مالکیت آن مکان در مورد آن تغییر می دهید. اگر صاحبخانه‌تان اجاره شما را افزایش می‌دهد، به آنها بگویید که با برخی شرایط با این نرخ موافقت می‌کنید: آنها شیر آب خراب را با شیری که شما انتخاب می‌کنید جایگزین می‌کنند و ترموستات را با یک Nest جایگزین می‌کنند.

نظافت حرفه ای یا سایر خدمات

اگر نرخ نوسازی شما غیرقابل مذاکره است، از صاحبخانه بخواهید در صورت تمدید، برخی از خدمات حرفه ای را ارائه دهد، مانند یک قالیشویی حرفه ای یا شاید بازدید از یک منظره ساز چند بار در سال. همچنین می‌توانید بخواهید که خدماتی که قبلاً هزینه آن را پرداخت می‌کنند – مانند یک نابودگر، یا یک تمیزکننده پنجره – بازدیدهای مکرر داشته باشند.

چگونگی توافق بین موجر و مستاجر برای عقد اجاره نامه

اجازه انجام پروژه ها

اگر بیشتر اهل انجام دادن خودتان هستید، تمدید اجاره شما در ایران ممکن است زمان خوبی برای درخواست اجازه برای مقابله با چیزی باشد که قبلاً در مورد آن صحبت می کردید و می خواستید در مورد فضا تغییر دهید، مانند نقاشی دیوارها یا رنگ آمیزی فضا. کابینت آشپزخانه.

ماشین لباسشویی و خشک کن یا ماشین ظرفشویی

آیا آپارتمان برخی از امکانات مورد نظر را ندارد؟ به صاحبخانه اطلاع دهید، و به آنها یادآوری کنید که سرمایه‌گذاری‌شان نتیجه خواهد داد: «می‌دانید، اگر آپارتمان همراه با ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن باشد، حاضرم آن نرخ را بپردازم. آیا سرمایه گذاری در ماشین های لباسشویی این واحد را در نظر می گیرید؟

ارتقاء به یک آپارتمان بزرگتر یا بهتر

اگر می‌دانید که جای خالی دیگری در ساختمان شما وجود دارد، می‌توانید از فرصت تمدید اجاره برای پرش به واحدی با پلان بهتر یا ردپای بزرگ‌تر استفاده کنید. یا اگر افرادی که در آنجا زندگی می‌کنند تصمیم به ترک خانه گرفتند، به راه خود مذاکره کنید تا در لیست انتظار آپارتمان تک‌شاخ با تراس پشت بام قرار بگیرید.

فضای ذخیره سازی در محل

آیا واحدهای ذخیره سازی برای اجاره در جایی در محل موجود است؟ یا شاید صاحبخانه 1 واحدی شما سوله پشت خانه اجاره ای شما را برای خودش نگه می دارد. در صورت موافقت با اجاره بیشتر، از آنها بپرسید که آیا حاضرند از فضای ذخیره سازی استفاده کنند.

سپرده امنیتی لغو شده

این معامله ای است که مجتمع های آپارتمانی شرکتی دوست دارند به مستاجران جدید بیندازند، اما مطمئناً می توانید آن را درخواست کنید اگر با یک مالک کوچکتر سر و کار دارید، یا اگر در حال تمدید اجاره نامه هستید که قبلاً ودیعه گذاشته اید. از شما بپرسید که آیا آنها می‌خواهند از امتیازات ویژه مستاجر جدید و بازپرداخت سپرده امنیتی شما در حال حاضر (پس از بازرسی) با اجاره نامه تمدید شده استفاده کنند.

کاهش یا چشم پوشی از هزینه های حیوانات خانگی

اگر صاحبخانه شما در کشور ایران در مورد اجاره بهای پایه تکان نمی‌خورد، اما درخواست ودیعه حیوان خانگی یا اجاره حیوان خانگی را دارد، ببینید آیا آنها اتاقی برای کاهش یا چشم پوشی از هزینه‌های حیوان خانگی دارند یا خیر.

دسترسی به امکانات رفاهی

اگر استخر یا باشگاه ورزشی در جامعه شما وجود دارد که هزینه ماهانه آن را دریافت می کند، ممکن است بتوانید از صاحبخانه درخواست عضویت کنید.

یک ماه اجاره رایگان

این یکی به مهارت های مذاکره ای ظریف نیاز دارد، اما تعجب خواهید کرد که چگونه ترکیب مناسب شرایط (و تمایل به امضای یک اجاره نامه طولانی تر) می تواند یک ماه اجاره رایگان برای شما به ارمغان آورد. این به ویژه برای مستاجرینی که در حال تمدید اجاره نامه خود در طول یک ماه “پایین” هستند، مانند تابستان در یک شهر دانشگاهی، خوب کار می کند: به صاحبخانه خود یادآوری کنید که بیش از یک ماه طول می کشد تا آنها را تمیز کنند و یک مستاجر جدید برای نقل مکان بین آنها پیدا کنند.

توجه به میزان افزایش تورم و همچنین رشد تقاضای خرید و پیش خرید خانه و آپارتمان

 ترم های بهار و پاییز، اما اگر ژوئن را رایگان به شما بدهند، خوشحال می شوید که اجاره نامه خود را برای 14 ماه آینده تمدید کنید. و به این ترتیب، اجاره بعدی در ماه اوت برای آنها به پایان می رسد – زمان اصلی برای یافتن مستاجر جدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *