• پ. مارس 28th, 2024

اقداماتی که مالک آپارتمان میتواند پس از اجاره انجام دهد

Byadmin

سپتامبر 7, 2022

آیا صاحبخانه شما می تواند بدون رضایت شما وارد آپارتمان شما شود؟

 آیا آنها باید در مورد ساس به شما بگویند؟ اگر در تهران مستاجر هستید، دانستن حقوق خود ضروری است. گاهی اوقات رفتارهای صاحبخانه که مبهم به نظر می رسد کاملا قانونی است. هر چه بیشتر بدانید، بهتر می توانید از خود دفاع کنید.

قوانین بسته به محل زندگی شما متفاوت است. به عنوان مثال، قانون مسکن منصفانه تبعیض در سطح فدرال را به دلیل نژاد، رنگ، منشاء ملی، مذهب، جنسیت، وضعیت خانوادگی یا ناتوانی ممنوع می کند.شهرهای ایران همچنین قوانینی را در مورد حقوق صاحبخانه وضع می کنند، بنابراین قبل از امضای قرارداد اجاره، قوانین محلی مستاجر خود را بررسی کنید.

اقداماتی که مالک آپارتمان میتواند پس از اجاره انجام دهد

به عنوان مالک از نظر قانونی چه کاری می توانید انجام دهید؟

 آپارتمان خود را بازرسی کنید.

 به گفته کارگزار املاک آسمارین ، جیا تانگ ، مالکان می توانند تا زمانی که اخطار قبلی داده شده باشد، برای بازرسی وارد آپارتمان شما شوند. آنها همچنین می‌توانند برای تحویل بسته‌ای که در صندوق پست شما جا نمی‌شود، وارد شوند، ملک را به مستاجرین احتمالی نشان دهند، یا تعمیراتی را که درخواست نکرده‌اید انجام دهند. تانگ می‌گوید: «آنها باید به مستاجرین اطلاع دهند تا وارد شوند.

پوشش های تایید نشده پنجره را بردارید.

 تانگ می‌گوید: «مالک‌ها می‌توانند از مستاجرین بخواهند که پوشش‌های نامناسب پنجره‌ها مانند پتو یا ملحفه را بردارید. خوشبختانه، پرده ها نباید گران باشند. سعی کنید این پرده های زیبا و بدون دوخت را بسازید تا فضای خود را زنده کنید.

بهبودهای خانه DIY را محدود کنید.

ممکن است ناخودآگاه اجاره نامه خود را با نصب پشتی کاشی مترو یا تعویض یک چراغ روشنایی قدیمی با یک چراغ مدرن نقض کنید. تانگ می گوید: «صاحب خانه باید همه تغییرات را تأیید کند.

 اجاره خود را افزایش دهید.

 اگر در آپارتمانی در تهران زندگی می‌کنید که تحت کنترل اجاره یا اجاره است، صاحبخانه شما تنها می‌تواند هر سال اجاره شما را تا درصد معینی افزایش دهد. با این حال، اگر خانه تحت کنترل اجاره نیست، آنها می توانند اجاره شما را افزایش دهند تا با ارزش بازار مطابقت داشته باشند (که ممکن است به طور قابل توجهی بالاتر از نرخ فعلی شما باشد).

تعمیرات را در زمان خود انجام دهید.

 در بسیاری از موارد، مالکان در کشور ایران می توانند تصمیم بگیرند که کدام درخواست های تعمیر و نگهداری را ابتدا بررسی کنند. متأسفانه، در حالی که آنها به نشت گاز و قطع برق به سرعت پاسخ می دهند، ممکن است تهویه مطبوع خراب شما را در اولویت قرار ندهند.

دریافت وام مسکن برای خرید و سرمایه گذاری در بازار املاک

 در مورد مرگ و میر در ملک سکوت کنید.

 این یک فرض رایج است که صاحبخانه‌ها باید در مورد مرگ‌های اخیر در یک ملک به شما اطلاع دهند، اما فقط چند ایالت چنین الزامی دارند و فقط در صورت درخواست مستاجر باید آن را فاش کنند. 

در مورد ساس سکوت کنید.

باور کنید یا نه، تنها 23 ایالت قوانینی دارند که صاحبخانه ها را ملزم می کند هجوم ساس ها را برای اجاره کنندگان افشا کنند.

اطلاعات مربوط به سیل را کنار بگذارید.

ممکن است صاحبخانه در تهران مجبور نباشد به شما بگوید که اجاره شما در منطقه سیل زده است یا خیر. به گزارش NPR ، از 29 ایالتی که در معاملات املاک و مستغلات نیاز به افشای سیل دارند، تنها یکی از آنها به اجاره‌کنندگان اشاره می‌کند.

چگونه از خود دفاع کنید

مرکوری استارداست ، تکنسین تعمیر و نگهداری، که از پلتفرم TikTok خود برای آموزش به اجاره‌کنندگان برای آموزش مراقبت از خانه‌هایشان و محافظت از خود به عنوان مستأجر ، می‌گوید: «اگر راه روشنی برای دفاع از خود نداشته باشید، می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد . او می‌گوید: «من احساس ناامیدی و آسیب‌پذیری مردم را هنگام صحبت با صاحبخانه می‌دانم.

نحوه دریافت وام ودیعه مسکن برای مستاجرین

استارداست خاطرنشان می کند که هر شهر ایران یک سازمان منابع مستاجر دارد تا به مستاجران کمک کند تا حقوق خود را بیاموزند و مسائل مربوط به مالک را حل کنند. برای مشکلات بزرگ‌تر، می‌توانید با وزارت مسکن و شهرسازی ایران ، که تبعیض را کنترل می‌کند، شکایت کنید ، یا در صورت وجود مشکل ایمنی و بهداشت، با اداره بهداشت محلی خود تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *